Monday, September 2, 2019
Casella wines ? Export success :: essays research papers
1.Identify its international markets à à à à à US and North America identified oà à à à à Distribution network ââ¬â 44 states. oà à à à à Size ââ¬â initially estimated 20-30 thousand cartons to 100 thousand cartons, reality was 20 to 200 thousand. oà à à à à Annual sales $3 million. à à à à à UK oà à à à à Some regional supermarkets hoping to expand to majors. à à à à à Mainland Europe oà à à à à Some beginning sales. 2.Describe and analyse the reason for its international expansion à à à à à Increase sales/find new markets ââ¬â domestic market oversupplied à à à à à Minimise competitive risk à à à à à Economies of scale à à à à à Cushioning economic cycle à à à à à Comparative advantage oà à à à à High cost of labour and land in US. 3.Explaing the influences on this business in the global market Political Tensions between free trade and protection à à à à à Globalisation seeing removal of barriers à à à à à Eg. Quotas, tariffs, subsidies ââ¬â statistics à à à à à Exports of wine have increased from 3% of sales to 52% of sales in 2002. this equals $2.3 billion dollars or 414 million litres à à à à à US greatest source of export growth à à à à à Australiaââ¬â¢s export policy has led to major reforms in the Australian wine industry à à à à à ââ¬ËRationalisation of wine productionââ¬â¢ leading to overall efficiency giving them cost advantages over their competitors and reshaping of distribution lines. à à à à à 4th largest wine exported in the world with 5% of global market International organisations and treaties à à à à à 1994 Uruguay multilateral agreement (WTO) à à à à à Agreement to reduce protection on agricultural products (wines/grapes) by 36% by 2000 à à à à à UK has the largest export market of wine Trade agreements à à à à à US and Australia have strong trade relations and trade agreements War in the Middle East Weak economic conditions Social Consumer tastes à à à à à Global markets have been increasingly integrated à à à à à Growing demand for mass market, high quality wines and a recognisable brand à à à à à Marketing of wines ââ¬Ëother benefitsââ¬â¢ has increased consumption globally à à à à à Strong economic growth period sees wine viewed as a luxury good, something consumers buy when they feel conditions are good as their incomes are increasing. Also at this particular price range fluctuations do not vary with economic conditions à à à à à Strong market for Australian markets taking off in the US Financial à à à à à Currency fluctuations à à à à à Weak Australian dollar has helped making Yellow Tail a better taste at $7 and a lower price than its Californian counterparts which are hobbled by high cost of land and labour à à à à à Currency fluctuations would have to get way about 70 cents for Casella to be unprofitable without a price change Legal à à à à à None mentioned 4.Explain the strategies used by the business to achieve its target markets
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment
Note: Only a member of this blog may post a comment.